Cum să începeți propria afacere

Când o persoană decide să-și deschidă propria afacere, se confruntă cu un număr imens de întrebări. Există șanse de succes? Ce este un plan de afaceri și cum să îl scrieți? Ce să alegeți: proprietar unic sau LLC? Cum este mai ușor să plătiți impozite? Vă spunem ce trebuie să știe un antreprenor novice și de unde să începeți dacă doriți să vă deschideți propria afacere.
Evaluează viabilitatea ideii 

Până acum, aveți doar o idee, deci merită să începeți cu ea. Pentru a evalua dacă merită să începeți o afacere sau nu, răspundeți-vă la câteva întrebări.

1. Ce le ofer clienților?
Încercați să evaluați cu o minte deschisă dacă produsul sau serviciul dvs. este necesar de clienți și cum va diferi de produsele și serviciile similare. Asigurați — vă că vă uitați la ceea ce oferă concurenții dvs. și evaluați ce fac bine și ce nu-încercați să vă găsiți nișa pe piață.

2. Cui voi oferi produsul meu?
Găsiți publicul țintă — cei care ar putea fi interesați de produsul dvs. Aflați care este nevoia lor explicită sau până acum ascunsă pe care o va ajuta să o satisfacă. Trebuie să vă prezentați potențialul cumpărător: sex, vârstă, stare civilă, statut social. În mod ideal, trebuie să înțelegeți și problemele și dorințele clientului, particularitățile comportamentului și caracterului său, să vă imaginați situații în care poate avea nevoie de serviciul sau produsul dvs. Acest lucru vă va ajuta în toate etapele — de la alegerea unei camere la publicitate și promovare.

3.Unde îmi voi vinde produsul?
Poate că publicul dvs. este obișnuit să cumpere totul online sau poate că produsul dvs. trebuie atins sau încercat — atunci veți avea nevoie de o cameră pentru un magazin. Unde ar trebui să fie localizat — în centru sau într-o zonă rezidențială? Gândiți-vă, este posibil să aveți nevoie de un depozit sau de un birou. Dacă aveți de gând să vindeți bunuri exclusiv online, atunci gândiți-vă la livrare. Livrarea bijuteriilor și livrarea piscinei sunt servicii diferite.

4.Cât va costa?

Aflați la ce preț veți vinde produsul. Estimați costul aproximativ al produsului, analizați la ce preț produsul dvs. va fi gata să cumpere. Amintiți-vă că trebuie să acoperiți toate cheltuielile și să obțineți un profit. În același timp, este important să nu faceți prea multă taxă suplimentară pentru bunurile sau serviciile dvs., altfel nu va exista cerere și puteți arde. Concentrați-vă pe piață.Dacă în cele din urmă evaluați o idee de afaceri ca fiind promițătoare și capabilă să obțină profit, testați-o pe publicul țintă. După primele teste, ideea ta se poate transforma puțin mai mult.

Rezultatul acestei analize inițiale ar trebui să fie o strategie de afaceri care vă va ajuta să transformați o idee într-un plan de acțiune concret.

Scrieți un plan de afaceri 

După ce ați elaborat o strategie generală, trebuie să calculați totul în detaliu. Un plan de afaceri vă va ajuta în acest sens. Dvs., partenerii dvs. de afaceri și potențialii investitori sau creditori veți avea nevoie de acest plan.

Planul de afaceri ar trebui să conțină o descriere detaliată a produsului cu opțiuni pentru transformarea sa ulterioară, o analiză a pieței cu o descriere a tuturor grupurilor de concurenți și caracteristicile posibililor cumpărători.

Fără numere, planul de afaceri, desigur, nu va fi convingător. Trebuie să înțelegeți în avans cât de profitabilă va fi afacerea. Prin urmare, planul de afaceri ar trebui să includă mai multe componente obligatorii:
  •  planul de producție și calculul costului bunurilor sau serviciilor;
  •  planul de promovare și estimarea costurilor pentru publicitate și alte tipuri de comunicare cu clienții;
  •  planul organizatoric și evaluarea salariilor angajaților, precum și serviciile externe (de exemplu, curierat) ;
  •  un plan financiar care ia în considerare toate sursele de finanțare și venituri, precum și totul, inclusiv cheltuielile și impozitele unice.
Ca urmare, planul de afaceri ar trebui să arate câți bani veți avea nevoie pentru a lansa proiectul, când va fi autosuficient, după ce timp va fi posibil să returnați fondurile investite și ce profit vă puteți aștepta.

Pentru a face un plan de afaceri, puteți utiliza, de exemplu, formularul dezvoltat de Vnesheconombank.

Gândiți-vă la atragerea investițiilor 

Acum vă puteți gândi cum să atrageți bani în afacerea dvs. Există diferite moduri de a face acest lucru:

1.Solicitați sprijin de stat
Dacă afacerea dvs. este importantă pentru oamenii din regiunea dvs. sau chiar din întreaga țară, atunci statul vă poate ajuta cu garanții, împrumuturi sau împrumuturi ieftine, leasing și închiriere preferențiale.
2.Strângeți bani prin crowdfunding
Dacă sunteți sigur că proiectul dvs. va fi interesant și util pentru un număr mare de persoane, puteți încerca să le atingeți direct prin intermediul platformelor speciale de Internet. Formatul crowdfunding va depinde de tipul afacerii dvs.
3.Atragerea unui investitor
Investitorii privați investesc uneori în startup-uri, cel mai adesea în cele tehnologice. Există, de asemenea, platforme speciale de Internet pentru găsirea investitorilor de risc.

Înregistrați o afacere 

Puteți desfășura o activitate ca antreprenor individual (IE) sau ca persoană juridică (de obicei LLC).
  1. Unicul proprietar este potrivit pentru cei care au o afacere mică — de exemplu, un magazin mic sau o producție.
  2. LLC este o companie care poate fi deschisă de dvs. sau împreună cu partenerii. Este potrivit pentru cei care planifică o afacere cu o cifră de afaceri ridicată și pentru cei care vor transfera sume mari prin transfer bancar.
Fiecare formă are avantajele și dezavantajele sale.

Este mai ușor să înregistrați și să închideți un antreprenor individual decât un SRL. Există mai puține cerințe de raportare pentru un antreprenor individual. Dar unicul proprietar nu poate atrage investiții – ia doar împrumuturi și împrumuturi sau aranja leasing.

În caz de încălcare, amenzile LLC sunt cu un ordin de mărime mai mare decât cele ale proprietarului unic. Dar LLC este responsabil pentru datoriile numai cu proprietatea organizației, iar fondatorul proprietarului unic este, de asemenea, responsabil pentru propria sa proprietate, pe care o deține ca persoană privată.

Alegeți forma de impozitare 

  1.  Regimul general de impozitare. Potrivit pentru cei care trebuie neapărat să plătească TVA și pentru cei care au beneficii fiscale pe venit, de exemplu, organizații educaționale sau medicale.
  2.  Sistem simplificat de impozitare. Foarte convenabil pentru întreprinderile mici.
  3.  Brevetul. Potrivit pentru cei cărora le este mai ușor să plătească o sumă fixă decât să se ocupe de documentație.
  4.  Impozitul pe venitul profesional. Este optim pentru cei care nu au angajați angajați.
  5.  Impozitul agricol unificat. Profitabil, dar potrivit numai pentru fermieri – compania nu trebuie doar să proceseze sau să vândă produse agricole, ci să le producă singură.
Despre modul în care formele de impozitare diferă una de cealaltă și cum să o alegeți pe cea potrivită pentru dvs., citiți articolul nostru.

Aveți grijă de detalii 

După ce ați decis asupra problemelor principale, va trebui să vă ocupați de multe alte detalii.
  1.  Deschideți un cont bancar.
  2.  Începeți un registru de vânzări online. Pe site-ul Serviciului Fiscal, puteți susține testul "am nevoie de o casă de marcat?». În acest fel veți afla dacă puteți utiliza amânarea sau dacă aveți nevoie de o casă de marcat chiar acum.
  3.  Verificați conformitatea spațiilor cu cerințele de siguranță la incendiu.
  4.  Clarificați cerințele sanitare dacă intenționați să lucrați cu alimente.
  5.  Pentru a studia drepturile consumatorilor.
  6.  Verificați conformitatea produsului dvs. cu standardele de stat.
  7.  Aflați dacă este necesar să certificați, să declarați sau să înregistrați mărfurile dacă le importați din străinătate (listele acestor bunuri sunt disponibile pe site-urile companiilor de certificare).

Dacă începeți o afacere, amintiți-vă 

  1. Ar trebui să începeți prin evaluarea ideii și elaborarea unei strategii generale pentru afacerea dvs.
  2. Dacă ideea merită, trebuie să scrieți un plan de afaceri detaliat. Acesta va deveni principalul dvs. punct de referință pentru primele șase luni sau un an. Apoi poate fi necesar să o ajustați.
  3. Găsiți surse de finanțare.
  4. Decideți o formă convenabilă de a face afaceri și de a raporta Serviciului Fiscal
  5. Fii atent la detalii. Conectarea unui registru de vânzări online, siguranța la incendiu și condițiile de certificare sunt subtilități care trebuie luate în considerare pentru a nu plăti amenzi ulterior. Dacă nu vă puteți da seama singur de nuanțe, consultați-vă cu un antreprenor mai experimentat care lucrează în același domeniu ca dvs. Sau contactați consultanții de afaceri, aceștia vor ajuta la rezolvarea problemelor dificile. Consultanții pot oferi atât suport parțial, cât și complet al afacerii dvs.

Există o mulțime de sarcini pentru orice antreprenor aspirant. Dar afacerea dvs., care vă va aduce bani și satisfacție, merită.